.................hem..... arbeten..... utställningar..... info.... L I T T E R A T U R ..... kontakt |
.....................North iformation no 102 / 1981. .................Konst, mull och myter. Tom Sandqvist. 1982 .................Om det moderna. Lars O Eriksson, Steve Sem Sandberg m fl. 1987 .................Postmodernismen före la-tex-t-ur(e) eller vi är oåtkomliga i varat. .................Alfredo Castro, Paletten 3.89, 1989 .................Traktat om teckenbeskrivningen. Göran Sonesson, 1991. .................DÅD, Hans Örtegren i utställningskatalog DÅD 1991. .................Studier i CasmoPolitik . Göran Sonesson, 1992. .................Gerillagrabbar infiltrerar reklamen. Ulrika Sten & Maria Lind, BANG nr 4 1992. .................Beyond the threshold of the people´s home. Göran Sonesson, utställningskatalog .................Combi-Nacion Imagen Sueca, 1993. .................Swedishness via Mexico. Combi-nacion, A Travelling Theme Exhibition. .................Lars Vilks, SIKSI 3/4 1994. .................Casmo Infos Teater Europa. Anders Marner, Heterogenesis nr 12, 1995. .................En ny syn på konst i informationssamhället. Anders Marner. Bild i skolan nr 1, 1995. .................Konst i kyrkan. Christer Zetterberg, Svenska Kyrkan i Sundbyberg församlingsblad,nr 3, 1995 .................Les silance parlant des images. Göran Sonesson, 1995. .................In Search of Swedish Nature - Going Beyond the Trheshold of the People´s Home. .................Göran Sonesson. Antologi om svensk kultur som ges ut i Polen hösten 1995. .................För Sverige i världen. Sören Hjelm, tidskriften Idéa nr 3 1996. .................Nätets mest eftertraktade bild. Patric Moreau, Västerbottens.kuriren, 1997.01,28 .................Ryktet om måleriets död är inte överdrivet. Anders Marner, tidskriften 90-tal,nr 20, 1997. .................Bildsamhällets kultursemiotik. Från mekanisk reproduktion till digital produktion. .................Göran Sonesson. Tidskriften Heterogénesis nr 20 1997. .................Final Showdown in the Peoples Home. Art as a rhetoric of natinality - art of art. .................Göran Sonesson, VISIO vol 2 Num 3, 1997-1998. .................Transsexuality, metasemioticity and photographic surrealism. .................Anders Marner, VISIO vol2 Num 3, 1997-1998. .................Migracion y transformacion cultural. Ximena Narea, VISIO vol2 Num 3, 1997-1998. .................Burkkänslan, surrealism i christer strömholms fotografi, en undersökning med .................semiotisk metod. doktorsavhandling, anders marner 1999. .................strata, geologisk tid, jordkonst/land art i sverige, OEI #63-64, 2014 |
................ hem |